KAPAT X
Takip Et!
Takip Et!
Takip Et!
Edirne Şehir Markalaşması
T.C. EDİRNE VALİLİĞİ

 

 

 

Tarihe Açılan Kapı Edirne...

 


Tarihin her döneminde medeniyetlerin gözdesi olan, yüzyıllara meydan okuyan muhteşem eserleriyle göz kamaştıran, sadece Türkiye’nin değil Balkanların en büyük gümrük kapısı niteliği taşıyan Edirne, muhteşem tarihi kalıntıları ve asırlardır koruduğu kültürel gelenekleri ile yerli ve yabancı turistlerin ilgi odağı konumundadır.

 

Tarihi yapıları ile zengin kültürel varlığını koruyarak bu günlere ulaştıran Edirne, Türkiye’nin Avrupa’ya açılan kapısı olmasıylada stratejik konum olarakda önemli bir yere sahiptir.

 

Bu gerçekler kapsamında Edirne’nin tarih ile özdeşleşmiş algısını daha fazla güçlendirerek “Tarihe Açılan Kapı; Edirne” mottosuyla markalaşma süreçlerinde farkındalık yaratmayı hedeflemekteyiz.
 

  • Keşif Süreci

    Marka şehir Edirne projesi kapsamında Edirne ili sınırları içerisinde bulunan toplam 9 ilçe ve köyleri tüm ayrıntıları incelenmek üzere ekibimiz tarafından ön keşif yapılmıştır.

    Yapılan keşif çalışmaları sonucunda detaylı bir ön keşif raporu hazırlanarak Edirne Valiliği ile paylaşılmıştır. Bu ön keşif raporu markalaşma süreci içerisinde yapılacak olan çalışmalarada kılavuz görevini görmektedir.

  • Kurumsal Kimlik ve Logo

    Marka şehir Edirne projesi kapsamında tanıtım çalışmalarında kullanılmak üzere hazırlanan logo ve kurumsal kimlik detayları şehrin rengine ve dinamiklerine uygun olarak keşif süreçlerinde elde edilen bilgiler doğrultusunda hazırlanmıştır.

    Marka Şehir Edirne logosunda öne çıkan motif şehrin önemli simgilerinde biri olan "Ters Lale" figürüdür. Ters Lale figürü Edirne ismindeki "N" harfi yerine kullanılarak bütünlük sağlanması amaçlanmıştır.

    Marka Şehir Edirne projesinin mottosu olarak ise “Edirne denince aklınıza ilk gelen nedir?” sorusunun cevapları ile yola
    çıkılmıştır. Edirne denilince ilk akla gelenler, Selimiye Camii, Meriç Köprüsü ve Nehri, Osmanlı’ya Başkentlik yapması, Mimar Sinan ve Edirne Mutfağı olarak belirlenmiştir. 

    Tüm bu unsurlar Tarih kategorisi altında toplanılmasından dolayı “Tarih”, Edirne’nin en falza sınır kapısı olan il olması nedeniyle “Kapı” kelimeleri ön plana çıkmıştır. Bu üçgen birleştirilerek “Tarihe Açılan Kapı, Edirne” mottosu şehir markalaşma süreçlerinde kullanılacaktır.

  • Web Sitesi

     

     

    Edirne Marka Şehir projesi kapsamında turizm tanıtım web sitesi faaliyete geçirilmiştir.

    Edirne turizm tanıtım sitesi Edirne markalaşma sürecinin kurumsal kimliği ve sosyal bütünlüğü göz önüne alınarak firmamız tarafından tasarımları özgün olarak yapılmış, front end ve backend aşamaları yine firmamız tarafından tamamlanmıştır.

  • Tanıtım Materyalleri

    Marka Şehir Edirne projesi kapsamında bir çok yenilik fikri ile Edirne'nin tanıtımına katkı sunmaya devam ettik. Bir çok tanıtım materyalinin tasarım ve üretim aşamalarında aktif olarak rol aldık.

    Yapılan tanıtım çalışmalarımızdan bazıları ;

    • "EDRN" Markalı VIP Ürünleri
    • Edirne Yöresel Ürünleri
    • Baskılı Malzemeler